Református tábor az egykori katolikus plébánián

Gyülekezetünk férfikörében egy-két éve megfogalmazódott már az igény, hogy jó lenne, ha megvalósulna néhány nap együttlét az ifis és fiatalabb fiúkkal. Mindannyian fontosnak tartjuk, hogy fiaink jó példát lássanak maguk előtt.

Már az időpont kiválasztása sem volt könnyű feladat, hiszen nemrég ért véget az iskola, valakik régebben elköteleződtek más táborokba, többen megkezdték nyári szabadságukat és nyaralni mentek.

A helyszínnel kevesebb gond volt, mert az egyik testvérünk régebben járt már Reziben és nagyon dicsérte az egykori plébánia épületéből kialakított turistaházat. A Laky Demeterről elnevezett vendégház valóban jó választásnak bizonyult. Hatalmas udvar és fedett lugasok álltak rendelkezésünkre. Előre elhatároztuk, hogy esténként tábortűz mellett szalonnát sütünk, ehhez és az összes programunkhoz az időjárás végig partner volt.

Péntek délett íjászkodtunk, valamint a rovásírással és a tereptannal ismerkedtünk meg, ebéd után kirándultunk a badacsonyi Kisfaludy-kilátóhoz és a szigligeti várhoz. A szombati napot Badacsonylábdihegyen töltöttük, ahol délelőtt eveztünk, délután strandoltunk. A közösség ereje a Balaton vizében is megmutatkozott: csapatunknak 91 érintéssel sikeredett a labdát a levegőben tartani. A csapat ügyének érdekében nem számított, hogy ki a fiatalabb, ki az idősebb.

Vasárnap délelőtt az addig elhangzottakkal és a meglátogatott helyekkel kapcsolatosan volt néhány kvízkérdés, illetve egy igét kellett rovásbetűkkel leírni, valamint egy rótt igét latin betűkre visszafordítani.

Naponta többször is beszélgettünk Pál apostolnak az efézusiakhoz írott leveléről. A tábor központi igéje így hangzott: Öltsétek föl az Isten fegyverzetét!(Ef 6;10-17) Áhítataink kezdetén a dicséretek éneklésével magunkat is megleptük, ugyanis kevesen gondoltuk volna, hogy önállóan el tudjuk énekelni még a „közismertebb” énekeket is.

Voltak, akik csak egy-egy napot töltöttek velünk, akadtak, akiknek korábban kellett hazautazniuk, a tábor végén azonban egyhangúan fogalmazódott meg az újabb igény: Jövőre veletek (és másokkal is) ugyanitt!

Dicsőség az Úrnak a tartalmas programokért, a gyönyörű szállásért, a jó időért, minden egyes pillanatért, mely a közösségünket formálta!